środa, 25 marca 2015

Pasta jajeczna z porem, szczypiorkiem i świeżym ogórkiem

Dobra pasta, nigdy nie jest zła!


W powietrzu czuć powoli wiosnę, stąd ochota na te lżejsze, bardziej dietetyczne potrawy. Poniżej propozycja lekkiej, ożywczej w smaku pasty z dodatkiem świeżego ogórka.

Składniki:
  • 4 jajka na twardo - zetrzeć na dużych oczkach tarki
  • 4 łyżki szczypiorku [30g] - drobno posiekać
  • biała część pora [50g] - drobno pokroić
  • 1/2 długiego ogórka szklarniowego [150g] - pokroić w kostkę
  • 3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego - używam Zott lub Bakoma
  • 1 łyżeczka musztardy - ma być ostra, u mnie chrzanowa
  • sól, pieprz kolorowy - do smaku

Jajka ugotować na twardo, ostudzić, obrać ze skorupek i zetrzeć na dużych oczkach tarki.

Ogórka obrać ze skórki i pokroić w kostkę - leniwiec kuchenny może również posłużyć się tarką, tylko wtedy po starciu należy ogórek odcisnąć z wody; ja osobiście lubię jak moja pasta chrzęści w zębach, stąd wolę pozostać przy krojeniu.

Szczypiorek i por drobno pokroić - dla bardziej delikatnego smaku pora można sparzyć wrzącą wodą na sitku; u mnie jednak surowy, wolę jego ostrzejszy posmaczek.

W oddzielnym naczynku rozbełtać sos: jogurt, musztarda i przyprawy.

W misce wymieszać wszystkie składniki i zalać przygotowanym sosem.

Delektować się pastą z domowym, własnoręcznie wypiekanym pieczywem - a choćby na takich Bajglach parzonych w ciemnym miodzie gryczanym.

 
 


ALE JAJA! Wiosenny detoks Domowy Wyrób

17 komentarzy:

  1. Bardzo lubię pasty jajeczne, a w tym wykonaniu jest na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo :) Z racji ogórka ma fajny, świeży smak. Pierwszy raz eksperymentowałam z pastą jajeczną w takim wydaniu i stwierdzam, że nie ostatni. Polecam wypróbować :)

      Usuń
  2. Pyszna można robić

    OdpowiedzUsuń
  3. Czegoś mi tu brakowało więc dodałem posiekanej szynki konserwowej. No i chyba za dużo dodałem szczypiorku. Ale następnym razem będzie lepiej. Polecam przy zachowaniu proporcji składników. Marek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Again a good collection with superb explanation. Kindly explain about maxi dress, I’m in love with it

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...