niedziela, 5 czerwca 2016

Proste ciasto jogurtowe z truskawkami

Truskawkowo mi :)

 
Jak to proklamuje Wypiekanie na śniadanie: Sezon otwarty na truskawki, ciasto jogurtowe będzie więc idealne do weekendowej kawki. Co racja to racja! Robię więc i ja! :)

Z ciastem jogurtowym miałam już do czynienia nie raz. Powielam przeważnie jeden ukochany przepis, banalnie prosty, gdzie składniki odmierzane są kubeczkiem po jogurcie, którego to zawartość stała się wcześniej elementem ciasta. Powtarzam je często i w różnych aranżacjach oraz smakach jogurtowo-owocowych:

Tym razem jednak postanowiłam sprawdzić recepturę jaką zapodało Wypiekania na śniadanie zaczerpniętą z bloga Słodkie fantazje. Muszę przyznać, że efekt pieczenia bardzo mi przypadł do gustu. Ciasto nie wyszło zbyt słodkie, miało dodatkowo pyszny posmaczek od skórki i soku z cytryny. Niewątpliwie nie raz jeszcze do niego wrócę :)

Przyznaję, że przepis lekko zmodyfikowałam, na potrzeby mniejszej blaszki i z powodu niewystarczającej ilości jogurtu w lodowce. Nie chciało mi się już spacerować do sklepu po więcej :P


Składniki na średnią tortownicę o średnicy 22 cm (w oryginale była blaszka 24x28cm):
SUCHE:
  • 225g mąki pszennej - pierwotnie 450g 
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia - było 1 i 1/2 łyżeczki
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej - było 1/2 łyżeczki
  • skórka otarta z 1/2 cytryny - w oryginale z całej cytryny
MOKRE:
  • 1 jajko - miało być 1 duże lub 2 małe
  • 200ml jogurtu naturalnego - pierwotnie 400ml
  • 70ml oleju - było 140ml
  • 75g cukru - było 150g cukru pudru, ja zamieniłam na zwykły cukier kryształ
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny - w oryginale z całej cytryny
OWOCE:
  • 300g truskawek - pierwotnie 600g

Przed pieczeniem
 

Do miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Dodać skórkę otartą z cytryny i wymieszać.

W drugim naczyniu roztrzepać jajko z cukrem, olejem i 
sokiem z cytryny do połączenia się składników. Dodać jogurt i razem wymieszać. Dosypać suche składniki z poprzedniej miski i krótko rozmieszać - łyżką lub mikserem, obojętne - do połączenia się składników - ciasto będzie dość gęste.

Średnią tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto i wyrównać łyżką wierzch.
 


Po upieczeniu

Truskawki umyć, osuszyć, odszypułkować, przekroić na połówki. Poukładać je na wierzchu ciasta przeciętą stroną do góry.
 

Piec w temperaturze 170C - u mnie bez termoobiegu, grzałka góra-dół, środkowy poziom piekarnika; piekarnik należy wcześniej rozgrzać - przez około 45-50 minut do suchego patyczka. 

Gotowe wyjąć z piekarnika i zostawić do wystudzenia w formie.
Przed podaniem można opruszyć lekko cukrem pudrem.




Wiosenne słodkości 2016Piecz - tak od podstawTruskawkowe szaleństwo 2016

47 komentarzy:

  1. Wow! Przepyszne ciasto! W sam raz z kubkiem kakao na niedzielne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne :) Faktycznie śniadaniowało się z tym ciastem pysznie ;)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie :) Mi się niestety nie udało zrobić tego ciasta w ten weekend, ale koniecznie zrobię go w niedługim czasie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Bo przepis zdecydowanie wart wypróbowania :)

      Usuń
  3. Cudowne i puszyste ciasto z truskaweczkami - niebo dla podniebienia! <3 Wygląda obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się zajadamy jeszcze ciepłym ciastem ;wreszcie mi się udało ciasto jogurtowe ;) świetny przepis;) .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę że wyszło bezproblemowo i ciasto smakuje :D Może znajdziesz u mnie jeszcze inne przepisy, które Ci się spodobają? ;)

      Usuń
  5. Smakowicie wygląda, do porannej kawki idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kochana :) Panu Mężowi tak posmakowało, że nawet poranną kawę pominął, byleby tylko bardziej zapchać się ciastem :P

      Usuń
  6. Czy składniki mokre takie jak jogurt mogą być zimne czy ogrzać po wyjęciu z lodówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie przejmowałam i dodawałam zimne ;) Ciasto wyszło jak trzeba :)

      Usuń
  7. Ciasto wygląda super. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obojętnie jakie owoce się użyje to ciasto zawsze smakuje świetnie :D Ale z truskawkami to faktycznie teraz na czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Joasiu - ciasto wygląda wspaniale. "Na śniadanie" sie nie załapałam, ale z tego przepisu niebawem skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana polecam, bo ciacho jest naprawdę bardzo smaczne, a przepis prosty i szybki w wykonaniu :) Ja na pewno będę do niego często wracać :)

      Usuń
  10. content://media/external/file/35721
    A u mnie wygląda ono tak choć troszke zmodyfikowane bo bananowe.zobaczymy co dalej jak ostygnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam,mniam,bardzo dobre ciasto .

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto - REWELAC



    Ciacho - REWELACJA !!! Przepięknie się prezentuje i pewnie jest przepyszne !!! U mnie do robienia - na zawsze !!! Bardzo dziękuje za wspaniały przepis !!! Pozdrawiam serdecznie !!!



    OdpowiedzUsuń
  13. Mi niestety nie wyszlo �� Truskawki opadly i sie rozwalilo - cale mokre jest, nie trzyma sie. Dlaczego tak?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie inne ewentualnie owoce by wyszło ciadso a nie zakalec ? Wiśnie byłyby ok,?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nice & Informative Blog !
    For managing accounting tasks, you should use QuickBooks accounting software.In case you have faced any technical issues in QuickBooks, call us at QuickBooks Customer Service Number 1-855-652-7978.

    OdpowiedzUsuń
  16. Robię je już trzeci raz. Przepis jest banalnie prosty do wykonania a ciasto pyszne. Robie z mrożonymi truskawkami, które przed dodaniem do ciasta obtaczam w mące ziemniaczanej. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy zamiast oleju można dać masło?

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...