niedziela, 1 marca 2015

Ciasto jogurtowo-gruszkowe z kubeczka

Ciasto z kubeczka - jak niemożliwe skoro możliwe?!


Kulinarne blogowanie postanowiłam wznowić z przytupem, biorąc udział w kolejnej akcji Ciasta na Niedzielę pt. Kubeczkowe jogurtowe z owocami.

Tym razem "na tapecie" przepis zaczerpnięty z bloga sweet dreams

Miska, kubek i łyżka - oto cały sekret jego przygotowania! Bez miksera i góry "garów" do mycia po fakcie! Kto by pomyślał że kubeczek po jogurcie może grać rolę główna przy pieczeniu ciasta?

Tak o samym cieście wypowiada się autorka przepisu: 
"Bardzo łatwe i szybkie do przygotowania ciasto, do którego nie potrzebujemy miksera, ani wagi do odmierzania składników, wystarczą łyżka i kubeczek po jogurcie. Na wierzch dowolne owoce i puszyste, wilgotne ciasto do kawki gotowe."
Zmian w oryginalnym przepisie dokonałam niewielkich i to głównie z łakomstwa - bo zamiast sugerowanego kubeczka jogurtu 200g, użyłam większego 250g - proporcjonalnie reszty składników też musiało być więcej i w efekcie wyszła mi całkiem spora blaszka ciasta.



Składniki na małą, prostokątna blachę 24x24cm:
  • 1 kubeczek jogurtu (250g) - u mnie brzoskwiniowy
  • 3 jajka
  • 1 kubeczek oleju
  • 1 i 1/2 kubeczka cukru - następnym razem poprzestanę na 1 kubeczku, bo na mój smak ciasto wychodzi mocno słodkie, ewentualnie użyję kwaśnych owoców
  • 1 mały cukier wanilinowy (16g)
  • 3 kubeczki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 gruszki - duże
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu

Do dużej miski wyłożyć jogurt. Wbić całe jaja. Kubeczka po jogurcie użyć do odmierzenia oleju i dolać do reszty płynnych składników. Rozbełtać łyżką.

Kubeczek po jogurcie umyć, wytrzeć, odmierzyć potrzebną ilość cukru i mąki wsypując do drugiej miski. Dodać proszek do pieczenia i cukier wanilinowy. Wymieszać łyżką. 

Suche składniki połączyć z mokrymi, wymieszać do ich połączenia - nie przejmować się jeśli pozostaną grudki. Ciasto wyjdzie dość gęste, ale nadal wystarczająco lejące, aby nie mieć trudności z przełożeniem go do blaszki.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać do niej ciasto. Gruszki obrać, pokroić w kostkę, wymieszać z cynamonem, ułożyć na wierzchu ciasta. Piec około 45 min. w 180C - bez termoobiegu, na środku piekarnika. Przy kolejnym podejściu poprzestanę jednak na 40 min., bo ciasto od spodu mogłoby być mniej podpieczone. 

Efekt końcowy to cudownie wilgotne, puszyste i delikatne ciasto - rozpływa sią w ustach! Dlaczego nie zrobiłam z podwójnej porcji, no dlaczego?!...

PIEKŁAM WSPÓLNIE Z:


 
 

16 komentarzy:

  1. Dziękuję za wspólne pieczenie :) suto oprószone cynamonem musiało smakować pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dzięki :) Heh, trochę nawet za suto tego cynamonu sypnęłam, ale fakt, było pysznie :) Do następnego Wspólnego Kucharzenia!

      Usuń
  2. Dziękuję również za wspólne pieczenie, też użyłam kubka 250g, ale dałam 1 kubek cukru, zdecydowanie tyle starczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę mniej słodkie ciasta. Zdecydowanie wypraktykuję 1 kubeczek cukru następnym razem. Ewentualnie słodkie gruszki zamienię na bardziej kwaśne owoce (porzeczki, jagody, wiśnie) i wtedy ilość cukru będzie jak znalazł.

      Usuń
  3. Fajnie sie razem pieklo, pozdrawiam i do nastepnego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze przy takim wspólnym wypiekaniu rozbraja mnie fakt, że z tego samego przepisu, wychodzą różne wersje ciasta. Nigdy nie będzie dwóch takich samych :) I to w tym wszystkim jest najfajniejsze!

      Usuń
  4. Dziękuję za wspólne pieczenie ..pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękne dzięki za dobre słowo! :P I do następnego Wspólnego Kucharzenia! :D

      Usuń
  5. Witaj kochana z powrotem. Cieszę się, że wróciłaś :-) fajne ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem, długo mnie nie było... Zabrzmi banalnie, ale cóż... życie różne scenariusze pisze... Dużo się u mnie działo i niestety blogowanie, a tym bardziej kucharzenie, na pewien musiało iść w odstawkę. ale co było, minęło! Teraz zamierzam pojawiać się na blogu regularnie i systematycznie dzielić się efektami moich wyczynów kulinarnych. Do smacznego zobaczenia wkrótce! :D Miło mi ogromnie że tęskniłaś :D

      Usuń
  6. Ten smak bede pamietac jeszcze dlugo :) slodycz jogurtu i gruszki rozbraja :) zjadlam 3 kawalki i ciagle bylo mi malo! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takie rekomendacje mogę przyjmować za każdym razem, gdy przynoszę ciacho do pracy :D

      Usuń
  7. Wszystko wygląda bardzo smacznie. Na razie przepisuje a potem do roboty i będe pisac jak wyszło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę z zapartym tchem czekać na relacje z pieczenia :) Jeśli posmakuje, zapraszam po przepisy na inne wersje ciasta jogurtowego np. Ciasto jogurtowe z czarną porzeczką albo Ciasto jogurtowe z owocami letnimi

      Usuń
  8. A ile minut sie piecze w piekarniku z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, nigdy nie piekłam, sama takowego piekarnika nie posiadam. Myślę że co najmniej 5 minut krócej lub więcej. Myślę, że najlepiej będzie sprawdzać stan upieczenia regularnie testem "patyczka".

      Usuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...