piątek, 11 marca 2016

Sernik z jogurtów bałkańskich

Sernik bez sera - pyszny, puszysty i delikatny!


W ramach treningu przed Wielkanocą w aktualnej edycji Ciasto na Niedzielę pieczemy Świąteczne wypieki. A że sernik już bardzo długo miałam na myśli, postanowiłam w tym słodkim kierunku podążyć :)

Tylko jaki rodzaj sernika tu upiec? Tyle możliwości do wyboru! Czy na zimno czy pieczony, na biszkoptach czy na cieście kruchym, z bakaliami w środku czy polewą na wierzchu, z twarogiem czy kompletnie bez sera. W końcu właśnie tę ostatnią opcję wybrałam na weekendowe wypiekanie i prezentuję sernik z wykorzystaniem jogurtów bałkańskich :)

Wychodzi bardzo lekki i delikatny w smaku. Puszysty i sprężysty. Mniej kaloryczna wersja typowego sernika.


Składniki na blachę o wymiarach 35x25 cm: 
  • 3 duże jogurty bałkańskie - kupuję firmy Maluta 340g; UWAGA nie mogą być light! 
  • 1 szkl. cukru 
  • 5 jajek 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 2 budynie śmietankowe na 3/4l mleka 
  • 80ml oleju 
  • 1-2 paczki biszkoptów - zależy od wielkości biszkoptów i paczki
  • szczypta soli


Żółtka oddzielić od białek do dużej miski. Utrzeć mikserem z cukrem na puszysta masę. Dodać proszek do pieczenia i budynie. Dołożyć jogurty i zmiksować na wolnych obrotach. Na końcu dolać olej i jeszcze chwile pomiksować.

Ubić pianę z białek ze szczyptą soli - zwiększa trwałość piany. Przełożyć do masy sernikowej i delikatnie wymieszać łyżką lub łopatką - tak, aby nie uszkodzić struktury białek.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć ciasno obok siebie biszkopty. Na to wylać masę sernikową i lekko wyrównać łopatką. 

Włożyć do lekko nagrzanego piekarnika i piec w temp. 190C około 50-60 minut - u mnie bez termoobiegu, grzałka góra-dół, środkowy poziom. W zależności od piekarnika czas pieczenia może się wydłużyć.

Po upieczeniu sernik zostawić w piekarniku do ostudzenia przy uchylonych drzwiczkach na około 1 godzinę. Po tym czasie sernik zostawić do całkowitego wystudzenia w blasze. 

Sernik nabierze najlepszej konsystencji i smaku po schłodzeniu w lodówce lub na balkonie - przy obecnej pogodzie szafka balkonowa się tu wyśmienicie sprawdzi :) Dopiero wtedy sugeruję go kroić.


WYPIEKAŁAM WSPÓLNIE Z:



zBLOGowani.pl

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie "jogurtowe" serniki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! :D Wszelkie ptasiem leczka, pianki, serniki jogurtowe i wszystko co podobne :)

      Usuń
  2. Fajny ten sernik. Chyba nigdy nie jadłam takiego oszukanego bez sera na jogurtach, ale może uda mi się przekonać mamę, to może upieczemy na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jest bardzo delikatny, ale smakuje podobnie do sernika wiedeńskiego. Ja zamierzam wypiek powtórzyć na samą Wielkanoc właśnie :)

      Usuń
  3. Asiu wspaniały serniczek, z chęcią spróbuję taki zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam juz z jogurtów i jest przepyszny, Twój wygląda zjawiskowo :-) Dzięki Asia za wspólne wypiekanie :-) Święta przed nami i moc przepisów do wykorzystania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Dorotko :) Fakt, przepisów tyle do wyboru, że ciężko się zdecydować co wstawić do wielkanocnego menu ;)

      Usuń
  5. Wspaniały, uwielbiam serniki :-) dziękuję za wspólne wypieki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję i oby do następnych wypieków jak najszybciej :)

      Usuń
  6. Sernik palce lizać. W sam raz dla mnie. W Hiszpanii nie ma takiego sera jak w Polsce, więc chętnie zjem ten z jogurtów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę się z Tobą w bólu nad brakiem polskiego twarogu, bo sernik to jedno z moich ulubionych ciast... Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma! Sernik z jogurtów też dobry! :D

      Usuń
  7. Jednak zrobiłam na Wielkanoc i wyszedł bardzo smaczny :) Rodzinka była zdziwiona, że w tym serniku nie ma grama sera, ale generalnie chwalili xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sernik wyszedł i zasmakował :) Jak pierwszy raz go próbowałam, też się nie mogłam nadziwić, że smakuje sernikowo bez grama sera ;)

      Usuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...