poniedziałek, 28 marca 2016

Sernik na półkruchym spodzie

Wielkanocna klasyka sernikowa


W moich słodkich wypiekach jestem ostatnio bardzo monotematyczna. Nie tak dawno robiłam Sernik na jogurtach bałkańskich, a już dziś znowu naszła mnie ochota na tradycyjny wyrób sernikowy. A gdyby tak przygotować sernik z masą serową na spodzie z ciasta półkruchego?

Rozwodziłam się już kiedyś nad sekretami ciasta półkruchego. Tym razem postanowiłam tę wiedzę tajemną wykorzystać przy pieczeniu mojego ulubionego sernika na bazie twarogu. Rozkoszuję się wtedy połączeniem kruchego spodu z aksamitnym wnętrzem i intensywnie serowym smakiem :)


Składniki na dużą blachę o wymiarach LxW 35x25cm:
MASA SEROWA
  • 1kg sera twarogowego we wiaderku - zwykle używam firmy Zott
  • 6 jaj - dużych, lub 7 mniejszych
  • 1 i 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 kostki masła [100g]
  • 1/2 kostki margaryny [100g]
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego na 3/4l mleka
  • 5 łyżek kaszy manny - płaskie
  • 1 aromat śmietankowy
CIASTO PÓŁKRUCHE
  • 300g maki pszennej tortowej
  • 100g cukru
  • 150g margaryny
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3-4 łyżki śmietany 18% - musi być gęsta 

Zacząć od przygotowania ciasta półkruchego - sekret różnicy między ciastem kruchym a półkruchym do podejrzenia TU.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem. Dodać schłodzoną i twardą margarynę. Wszystko posiekać nożem lub siekaczką. Dołożyć żółtka oraz śmietanę i całość szybko wyrobić rękoma - ważna jest szybkość, aby ciasto jak najkrócej stykało się z ciepłymi rękami

Ciasto rozwałkować na cienki plaster i przełożyć go  do prostokątnej formy, wyłożonej papierem do pieczenia. Podpiec na złoty kolor w rozgrzanym do 200C piekarniku przez ok 20 minut. Odstawić do wystudzenia - wtedy masa serowa nie będzie wsiąkać w kruchy spód.

W międzyczasie przygotować masę serową.

Utrzeć mikserem żółtka z cukrem na puszystą masę. W oddzielnym, dużym naczyniu zmiksować ser z miękką margaryną, dodając stopniowo po 2-3 łyżki żółtek. Dodać budyń, kasze manną i aromat.

Ubić pianę z białek ze szczyptą soli - wspomaga trwałość piany. Wmieszać ją delikatnie do masy serowej za pomocą łopatki lub dużej łyżki.

Na podpieczone ciasto półkruche wyłożyć masę serową. Piec w 190-200C ok. 1 godzinę. Studzić w lekko uchylonym piekarniku - nie wyjmować, wtedy sernik nie opadnie.


zBLOGowani.pl

8 komentarzy:

  1. Z pewnością półkruchy spód wygląda bardzo apetycznie. Ja jestem dość leniwa i dlatego wykładam dwie warstwy herbatników na spód. Górę sernika dekoruje płatkami kokosowymi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z herbatnikami :) Wypróbuję na pewno!

      Usuń
  2. Asiu wspaniały serniczek :) to ja tym jednym kawałeczkiem się poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kochana :) Z chęcią podzielę się z Tobą tymi ostatnimi dwoma kawałkami :)

      Usuń
  3. mam pytanie... ten budyń wsypuje się suchy, wprost z torebki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik to moje ulubione ciacho, w Twojej wersji też chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie otwieram piekarnik, żeby wystudzić sernik. Ciakwe jak wyjdzie, bo do masy dodałem mleczko kokosowe, wiórki kokosowe, migdały, ananasa i żurawinę 😂 Wierzch mam zamiar udekorować plastrami mango.

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...