niedziela, 16 lipca 2017

Czekoladowy chlebek truskawkowy

Codzienne, niezbyt słodkie ciasto - idealna pożywna przekąska


Naszła mnie ogromna ochota na mniej niż zwykle posłodzone ciasto do popołudniowej kawki. Taki właściwie bardziej chlebek niż ciasto, ze wzgl. na niezbyt słodki smak i pieczenie w niewielkiej, typowo chlebowej keksówce.

Wpadł mi w ręce intrygujący przepis z bloga Ciastka - domowe słodkości z dodatkiem sezonowych truskawek, który zmodyfikowałam pod potrzeby mniejszej blaszki i własne dodatki aromatycznych przypraw.

Dobry to był wybór, bo ciasto wyszło mięciutkie, wilgotne, pachnące cynamonem i kardamonem, przyjemnie kwaskowate od truskawek, nie za bardzo słodkie. O to mi właśnie chodziło, jako dodatek do dzisiejszej dozy czarnego trunku, na podwieczorek :) Jutro z kolei uraczę się nim jako przekąską na drugie śniadanie w pracy :)

Czekoladowy chlebek truskawkowy wypiekałam w ramach fejsbukowej akcji Czekolada i kakao - tego zawsze mało! organizowanej przez Ciasto na niedzielę.


Składniki na mniejszą keksówkę o wymiarach LxWxH: 25x10x7 cm:
  • 2 jaja - duże  "L"
  • 1/2 szkl. cukru - ciasto będzie wtedy mało słodkie; słodkolubni powinni tu zwiększyć ilość cukru do 2/3 szkl.
  • 1 mały cukier wanilinowy [15g]
  • 2 i 1/3 szkl. mąki pszennej - u mnie tortowa, typ 450
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
  • 3 łyżeczki kakao
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 80ml oleju rzepakowego
  • 120g jogurtu naturalnego
  • 200g świeżych truskawek
  • cukier puder - do obsypania z wierzchu


Truskawki obszypułkować, umyć, osuszyć z wody i pokroić na plasterki.

Do oddzielnej miski przesiać przez sito mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną, kakao, cynamonem i kardamonem.

W dużej misce ubić mikserem jajka z cukrem i cukrem wanilinowym do momentu zbielenia - jak na kogel-mogel. Dolać olej oraz jogurt naturalny i zmiksować na wolnych obrotach do połączenia z resztą. Dodać przesiane składniki sypkie i ponownie wymieszać mikserem.

Na koniec dodać pokrojone truskawki i za pomocą łyżki delikatnie wmieszać w masę.

Ciasto przełożyć do keksówki natłuszczonej masłem i obsypanej bułką tartą.  
Piec około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180C - u mnie środkowy poziom piekarnika, grzałka góra-dół; bez termoobiegu. Stan upieczenia sprawdzać testem "patyczka".

Po wyjęciu z piekarnika zostawić na 10-15 minut w blaszce do wstępnego przestygnięcia. potem wyjąć na kratkę metalowa i zostawić do ostygnięcia - ciasto wychodzi dość wilgotne od owoców i kratka pozwoli mu dokładniej odparować od spodu.

Posypać cukrem pudrem przed krojeniem.

CZEKOLADOWE SŁODKOŚCI WSPÓLNIE WYPIEKAŁAM Z:
c.d.n. 



18 komentarzy:

  1. Taki chlebek z truskawkami na pewno smakuje obłędnie :) Zjadłabym do porannej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do poranne, do popołudniowej, i nawet wieczorkiem ciężko mu się oprzeć :P

      Usuń
  2. O jaaa, musze spróbować czegoś takiego. Kiedyś w Holandii miałem okazję spróbować podobnego chlebka. Tamten był nadziewany jagodami i miał bardzo słodki smak. Jutro biegnę po truskawki i próbuję Twojego przepisu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skusiłeś mnie tymi jagodami i teraz ja z kolei biegnę na zakupy z planami upieczenia wersji jagodowej tego chlebka :)

      Usuń
  3. Uwielbiamy tą strukturę ciasta, które ma w środku owoce <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięciutkie i soczyste owocami - takie właśnie lubię :)

      Usuń
  4. Ciekawe połączenie smaków :) Na pewno pyszny i bardzo aromatyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wirtualnie posmakował :)

      Usuń
  5. zrobię jutro :) już kupiłam składniki

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Google+ Followers

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...