piątek, 28 lipca 2017

Potrawka z cukinią, pomidorem i tuńczykiem

Nie wygląd dania ma najważniejsze znaczenie ;)


Zdaję sobie sprawę, że nie jest to zbyt pięknie i zachęcająco wyglądająca potrawa. Ale mimo braku apetycznego wizerunku, okazała się naprawdę bardzo smacznym obiadem! Prawdą okazuje się w tym przypadku maksyma, że nie wygląd ma najważniejsze znaczenie ;)

Gotowanie na bazie resztek lodówkowych uskuteczniam przeważnie wtedy, gdy Pan Mąż jest w pracy i pozostaje mi pichcić wyłącznie dla jednej osoby. Wtedy, przyznaje bez bicia, że nie chce mi się tworzyć wielodaniowego, skomplikowanego posiłku, tylko przyrządzam dla siebie coś "na szybko" z dostępnych akurat w mojej lodówce produktów.

Tym razem wykorzystałam połowę puszki zapomnianego już niemalże tuńczyka, trochę przyklapniętą zieloną paprykę i resztkę młodej cukinii, jaka mi ostała się w szufladzie z warzywami. Do tego nad wyraz dojrzały pomidor, trochę ziół i przypraw oraz garść ugotowanego makaronu z wczorajszego obiadu. W taki oto sposób syty i pożywny posiłek mam gotowy!

A że nie wygląda zbyt oszałamiająco?... Nic to! I tak pożarłam ze smakiem :P

Z racji niedużej pracochłonności dania, dodaję przepis do cotygodniowej akcji Błyskawiczny Piątek - 28 lipca 2017r. Jej podsumowanie można znaleźć na blogu: c.d.n. 

https://www.facebook.com/groups/228081887572455/?fref=ts

Składniki na 2 porcję:
  • 50g makaronu - ważony "suchy", przed gotowaniem
  • 1/2 puszki rozdrobnionego tuńczyka w sosie własnym - wraz z wodą z puszki
  • 1/2 średniej cebuli
  • 1 średni pomidor - u mnie malinowy
  • 1/2 małej młodej cukinii - zużyłam kawałek ok 10cm długości
  • 1/2 średniej zielonej papryki
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego - płaskie
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku - płaska
  • 1/3 łyżeczki papryki ostrej w proszku
  • sól, pieprz czarny - do smaku
  • olej - do smażenia


Makaron ugotować w osolonej wodzie, zg. z instrukcją na opakowaniu, wedle preferowanego stopnia twardości - u mnie al dente - odcedzić, przelać zimna wodą i odstawić do odsączenia. 

Wszystkie warzywa wyszorować szczoteczką pod bieżącą wodą i osuszyć.

Cebulę posiekać w drobną kosteczkę. Wrzucić ją na nagrzaną patelnię i podsmażyć na łyżce oleju do zeszklenia. 

Cukinii nie obierać ze skórki - póki jest młoda, skórka nie będzie zbyt twarda. Pokroić ją w plasterki, a następnie każdy plaster w ćwiartki - lub drobniej, jeśli ktoś woli. Dorzucić na patelnię do podsmażanej cebuli.

Z papryki wykroić gniazdo nasienne. Pokroić w większa kostkę. Dorzucić do warzyw na patelni i smażyć na małym ogniu przez kilka minut aby zmiękły.

Pomidora sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki, pokroić i dodać do zawartości patelni. Dusić, aż się rozpadnie.

W międzyczasie dołożyć do reszty połowę puszki tuńczyka wraz z wodą z puszki.

Dodać koncentrat pomidorowy, zioła i przyprawy. Jeśli potrawka będzie zbyt gęsta, można podlać ja kilkoma łyżkami gorącej wody z czajnika. Dokładnie wymieszać i chwile wszystko razem poddusić do połączenia się smaków. Na koniec posolić i popieprzyć pod własny gust.

Gdy warzywno-rybna część potrawki będzie już gotowa, dołożyć do patelni wcześniej ugotowany makaron. Wymieszać, aby dokładnie oblepił się w jej zawartości i chwilę całość podsmażyć na większym, aby makaron się ocieplił.

Wykładać na miseczkę i zajadać ze smakiem od razu po przygotowaniu. Pyszne było! :)


https://www.facebook.com/groups/228081887572455/?fref=ts

24 komentarze:

  1. Bardzo często robimy takie potrawki, szczególnie kiedy cukinii mamy na ogrodzie mnóstwo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Wam ogromnie tej własnej cukinii ogrodowej ;) Ja jestem skazana na pobliski zieleniak wyłącznie i nie zawsze taką młodziutka cukinię można w nim dostać. A taka jest w potrawkach właśnie najlepsza :)

      Usuń
  2. fajny pomysł :) chociaż co prawda zdjęcie nie zachęca, ale wszystkie składniki bardzo lubię, więc pewnie kiedyś wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, dzięki za szczerość w kwestii niezachęcającego zdjęcia :P To faktycznie jest brzydko wyglądająca potrawa i za groma nie dałam rady jej apetycznie sfotografować ;) Ale pyszna jest za to mega! :D

      Usuń
  3. Bardzo fajny przepisik, koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, bo nie dość, że błyskawicznie się tę potrawkę przygotowuje, to jest naprawdę pyszna! Mimo że brzydka wizerunkowo ogromnie :P

      Usuń
  4. Bardzo smaczny pomysł :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu wszystko to co lubię jest na jednym talerzu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu ciekawe połączenie smaków,mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zawsze wygląd idzie w parze ze smakiem, a i ja pożarłabym to danie, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje smaki http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tuńczyka z makaronem i warzywami. Robię takie danie, gdy nie mam czasu, smakuje wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  10. z tego co pod ręką najsmaczniejsze wychodzą potrawy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis mnie zachęca i smaki też moje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. To są moje smaki musi być pyszny obiadek

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam potrawy na bazie makaronów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki przepis to dla mnie nowość, ale wygląda bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Your blog is jam-packed with useful information. Both the content and the appearance of your blog drew me in. In every regard, this is, in my opinion, the ideal blog. If you're interested in learning more, check out this profile how to send direct message on Instagram 2021, which contains updated advice on how to create a dummy address.

    OdpowiedzUsuń
  16. Very good information on the subject. Before using your fake Facebook, please read an article to know the different methods for that. Posted Newbie gamers always love to play premium games for free and for this, a Credit Card Generator for free trials can help a lot on this.

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...