niedziela, 1 czerwca 2014

Sposób na soczyste kotlety schabowe

Metoda do stosowania nie tylko przy tradycyjnych schabowych, ale również do kotletów z piersi kurczaka.



Składniki:
  • 1kg schabu lub piersi z kurczaka - mięso pokrojone na porcje
  • sól, pieprz, przyprawa do mięs lub kurczaka - do przyprawienia
  • 3 średnie jaja
  • 2 łyżki zimnej wody
  • bułka tarta i mąka - do panierowania, u mnie proporcje pół na pół, sypane "na oko"
  • smalec - do smażenia

Porcje mięsa (u mnie tym razem piersi kurze) rozbić tłuczkiem na desce z obydwu stron.


Każdy kotlet dobrze przyprawić (sól, pieprz, ewentualnie przyprawa do mięs lub kurczaka dla dodania smaku). Przełożyć do wysokiej miski. 
 

Rozbełtać 3 całe jaja z 2 łyżkami zimnej wody (proporcje na 1kg mięsa). 
Niektórzy opcjonalnie używają tu wody gazowanej, mleka lub jogurtu naturalnego. Osobiście nie próbowałam - korzystam ze zwykłej "kranówki".
Taką mieszaniną zalać kotlety w misce, tak aby dostała się między plastry schabu i dokładnie je przykryła. Miskę przykryć talerzem i całość wstawić na co najmniej 2 godziny do lodówki.
Idealnie jest przygotowywanie kotletów wieczorem i pozostawienie ich namoczonych w mieszance jajecznej na noc w lodówce.
Kotlety wchłoną prawie całe jajko - to właśnie TO sprawia że będą bardzo soczyste.


Następnie kotlety panierować standardowo w mące wymieszanej z bułką tartą. U mnie proporcje to 1:1, mieszane "na oko". Nie używam samej bułki tartej, bo bardzo wciąga tłuszcz z patelni, wymieszanie jej z mąką skutkuje mniejszym wchłanianiem tłuszczu.
Nie trzeba już używać dodatkowego jajka do panierowania!!! Wystarczy masy jajecznej z moczenia kotletów.
 
 

Obsmażyć dość szybko po obydwu stronach na dużym ogniu (mięso nie traci wtedy soczystości). Następnie dosmażać na wolnym ogniu. Pilnować czasu smażenia. Przesmażenie kotletów może zaskutkować w otrzymaniu twardej cholewy zamiast smacznego obiadu... 

40 komentarzy:

  1. Witam, dziękuje za przepis w końcu umiem zrobić smaczne kotlety schabowe dziękuje wyszły przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schabowy to klasyka polskiej kuchni, ale spróbujcie sobie zrobić takie kotlety z cielęciny, coś pysznego, oto przepis http://przepisybabci.com/kotlety-cielece/

      Usuń
    2. Kotleciki cielęce - mniam! Faktycznie pyszności :)

      Usuń
  2. A ja od lat tak robię. Dodaje do tej jajecznej zalewy przecisniety czosnek. Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z tym czosnkiem, muszę wypróbować :)

      Usuń
  3. Świetny przepis! Wyszło wyśmienicie. Naprawdę dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam je jakiś czas temu...pycha..

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne wyszły, dziękuję Ci!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, wyszły mega dobre. Normalnie umiem gotować :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy tak wczesne posolenie nie sprawia, że wychodzi podeszwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie. Mają czas żeby dobrze przejść smakiem. Soli wtedy nie trzeba wcale dużo używać, mała ilość też dobrze zamarynuje mięso.

      Usuń
  8. Ooo proszę, a ja nigdy nie solę wcześniej. Może powinnam zacząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo soli wtedy nie potrzeba, bo czas marynowania wzmacnia jej smak :)

      Usuń
    2. dobra jest sól morska, w niewielkiej ilości można dodać do panierki :)

      Usuń
    3. Ja czasami daję zamiast zwykłej sól smakową, np. cebulową - ciekawy kontrast daje :)

      Usuń
  9. do panierki dodaję majeranek zamaczam w jajku obtaczam bułką tatrą i smażę na złoty kolor

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłem. Dobre. Zjedzone ze smakiem - to chyba najlepsza rekomendacja! Ze swej strony polecam olej palmowy - dobrze się smażyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to najlepsza rekomendacja, jaką mogłeś temu przepisowi wystawić :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. REWELACJA . Nie przepadałam za schabem , ale teraz to co innego. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przekonałam Cie do schabowych w takim wykonaniu :)

      Usuń
  12. Pierwszy raz robiłem kotlety z tego przepisu i są wysmienite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwolę sobie z satysfakcją zakrzyknąć: A nie mówiłam?!!! :D

      Usuń
  13. Dziękuję za przepis,banalnie proste jak w nazwie bloga.Sprawdziłam kilkakrotnie w po- łączeniu z marchewką po mazursku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosty trik, a wyśmienite efekty :) Cieszę się że posmakowało :)

      Usuń
  14. Przepis na schaboszczaki REWELA !!!!!Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę bardzo i cieszę się, że przepis się przydał :)

      Usuń
  15. Schabowe na obiad, to się nigdy nie znudzi

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten przepis wszedł na stałe do mojego menu,inaczej już nie robię,pychota.

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...