sobota, 17 października 2015

Tradycyjna pasta z makreli w wersji „odchudzonej”

Dietetycznie, wcale nie znaczy niesmacznie!


Od pewnego czasu zrewolucjonizowałam swoje podejście do posiłków zawierających śmietanę lub majonez. Obywam się bez tej tłustej „dobroci”, zastępując  je lekkim i o wiele zdrowszym jogurtem naturalnym
 
Jogurtu używam do zabielania zupy, do polewania pierogów owocowych, do przygotowywania surówek i sałatek. Jogurtem zastępuję także majonez we wszelkiego rodzaju pastach do chleba.

Moja bardziej pro-zdrowotna wersja pasty makrelowej zawiera jako „zlepiacz” właśnie jogurt naturalny zamiast majonezu.

Składniki dla 2-3 osób:
  • 1 mała makrela wędzona
  • 1 jajko – ugotowane na twardo
  • 2 średnie ogórki kiszone
  • ½ średniej cebuli czerwonej
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego – lub więcej, do uzyskania preferowanej konsystencji pasty
  • Sól, pieprz - do smaku


Makrelę obrać z ości i skóry. Cebulę i ogórki kiszone pokroić w drobna kosteczkę. Jajko ugotować na twardo i pokroić w kostkę. Wszystko wsypać do miseczki, przyprawić do smaku i dodać jogurt naturalny. Wymieszać, aby połączyć składniki.

Odstawić na co najmniej 15 minut, aby całość dokładnie się „przegryzła”.

Zajadać z chlebem razowym – w sam raz na pożywne śniadanie!

 
 
 

4 komentarze:

  1. Super, robiłam podobną ale z ogórkami, cebulki nie dodawałam. Jestem pewna, że jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie daje jajka , ale zieloną pietruszke i czerwoną paprykę. Jest pycha i kolorowo

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię z ogórkiem konserwowym i uważam, że jest smaczniejsza. Oczywiście to rzecz gustu. Ponadto zamiast jogurtu - łyżka majonezu. W każdym bądź razie obie są smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotka, chyba pobiegnę po makrelę :)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...