wtorek, 27 maja 2014

Idealna polewa czekoladowa do ciast


Metodą wielu prób, rozczarowań i błędów doszłam do przepisu idealnego. 

Polewa ma apetyczny, mleczny kolor i błyszczący wygląd. 

Ze względu na dodatek żelatyny jest lekko giętka, tak że nie kruszy i nie łamie się przy krojeniu. 

Jest gęsta i szybko się ścina przy stygnięciu. 

Grubo oblepia ciasto. Aksamitna w smaku.


Składniki na 2 keksówki - o wymiarach 30x12x8 cm (LxWxH): 
  • 1/2 kostki margaryny - u mnie Kasia Maślany Smak ze względu właśnie na walory smakowe :)
  • 5 łyżek cukru
  • 3 płaskie łyżki kakao - ciemnego i gorzkiego
  • 2 łyżki gorącej wody
  • 1 łyżka żelatyny
  • 4 łyżki śmietany 18%


Rozpuścić żelatynę w 2 łyżkach gorącej wody. 

Do małego garnka wrzucić margarynę, cukier, kakao i podgrzewać na niewielkim ogniu. Dodać rozpuszczoną żelatynę i podgrzewać, ustawicznie mieszając do połączenia składników.  

Zdjąć z palnika i przestudzić (polewa ma być lekko ciepła). Stopniowo dodawać śmietanę, roztrzepując ją z pozostałą masą trzepaczką.

Domowy WyróbCiasto, po polaniu polewą, włożyć na co najmniej 30 minut do lodówki, do kompletnego zgęstnienia polewy.

20 komentarzy:

  1. Czy śmietana ma być ukwaszona czy chodzi o śmietankę słodką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodawałam zwykłą kwaśną śmietanę UHT 18% bo tylko taką miałam w lodówce i to akurat otwartą ;) Śmietana ma tu generalnie na celu nadać polewie mleczny kolor, zagęścić ją i przełamać gorzki smak kakao. Myślę, że słodka śmietanka będzie tu nawet jeszcze lepsza w smaku - dobry pomysł! :)

      Usuń
  2. Cześć, właśnie szukam idealnej polewy czeko do ciasta marchewkowego, ta wygląda świetnie. Mam tylko pytanie, czy musi być "maślana" margaryna, czy nie lepiej dodać po prostu masło dla lepszych walorów smakowych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze przyznam że z masłem nigdy nie robiłam. Polewę zawsze przyrządzałam z margaryny roślinnej, która lepiej niż masło tężeje. ale skoro jest tu dodatek żelatyny, nie powinno byc z tym problemów. Jak wypróbujesz polewę na maśle - daj znać! :)

      Usuń
  3. Wygląda przepięknie. Ja zawsze robie kakao cukier woda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wcześniej robiłam typową polewę na maśle, cukrze i kakao. ale ta wyjątkowo mi pasuje na gorące dni, bo w upały się na cieście nie rozpuszcza :)

      Usuń
  4. łyżka żelatyny - to strasznie dużo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po rozpuszczeniu wszystkich składników, płynu wyjdzie całkiem sporo. Ponadto ciasto tylko we wstępnej fazie tężenia polewy będzie stało w lodówce, potem zwyczajnie w temperaturze pokojowej - polewa nie może się więc rozpuszczać. Jeśli uważasz, że to za dużo, spróbuj z mniejszą ilością i daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  5. Świetny wygląd ma ta Twoja polewa, no i smakuje tak, że miałam ochotę po zrobieniu zjeść sama cały garnek, ale powstrzymałam się bo przecież miała być na ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, znam to! :P Zawsze z radością wylizuję garneczek po tej polewie ;)

      Usuń
  6. polewa gumowa , ciągnąca , nie dała sie kroić, udeszła od ciasta

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna polewa do tortów 😃

    OdpowiedzUsuń
  8. Ktoś pytał, więc odpowiem: na maśle też wychodzi. Zawsze używam tylko masła lub oleju kokosowego. Wszystko co tężeje będzie ok. ;) Bez żelatyny też wyjdzie, a jeśli polewa się kruszy to polecam kroić nożem zamoczonym we wrzątku.
    Dziś pierwszy raz zrobię polewę z dodatkiem śmietany, bo mi została resztka, dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny przepis. Moja córka jedząc dziś ciasto powiedziała: polewa 5 stars ��. Więc wpisuję przepis do mojego zeszytu z najlepszymi przepisami. Dziękuję za udostępnienie twojego pomysłu

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko jeden raz zrobiłam polewę z jakiegoś przepisu z dodatkiem żelatyny była gumowa i odeszła mi od sernika, więc omijam z daleka. Chyba że w tamtym przepisie była za duża ilość..
    Twoja wygląda pięknie, może wypróbuję. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...