poniedziałek, 26 maja 2014

Sałatka warzywna na jogurcie


Czyli dieta którą można się najeść




Alarmujące wyniki badań zmusiły mnie ostatnio do bacznego przyglądania się mojemu poziomowi cukru we krwi, a co za tym idzie, konieczności wizytacji dietetyka (Pozdrawiam serdecznie, Pani Moniko) i ustaleniu dopasowanego dla mnie harmonogramu żywienia. Efekt - podporządkowanie się kompletnie diecie. 

Początkowo obawiałam się mikroskopijnych porcji jedzeniowych i sałaty jako głównego źródła posiłków – nic bardziej mylnego. Mam ustalona dietę, przy której cukier spada mi na łeb na szyję, a jednocześnie mogę się naprawdę nieźle najeść.

Jedyny minus całej sytuacji to, że Pan Mąż nie chce patrzeć na, wąchać, a tym bardziej spożywać jakichkolwiek dietetycznych potraw – to wbrew jego filozofii życia czy coś... Dlatego większość posiłków mam obecnie rozplanowanych na 1-osobowe porcje. 

Poniżej pomysł na nieskomplikowaną, ale jakże pyszną sałatkę warzywną, którą satysfakcjonująco można zapchać się na kolację


Składniki na porcję 1-osobową:
  • 2 grubsze plastry wędliny z kurczaka (60g) 
  • 1 mały pomidor lub kilka koktajlowych (60g) 
  • kawałek papryki czerwonej (50g) 
  • 2 łyżki kukurydzy z puszki (50g) 
  • 6 grubszych plastrów świeżego ogórka (50g) 
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku (20g) 
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego (40g) - używam Zott albo Bakoma
  • sól, pieprz do smaku


Umyte (wyszorowane szczoteczką pod gorącą wodą) warzywa pokroić na nieduże kawałki. Tak samo potraktować wędlinę z kurczaka. W salaterce zmieszać warzywa z wędliną, jogurtem i przyprawami. Odstawić na co najmniej 15 min. żeby smaki się „przegryzły”. Jeść na z kromką pieczywa chrupkiego. Smacznego!


O jejuniu! Ale mi Smaker zrobił niespodziewankę! Moja sałatka warzywna zyskała status Przepisu Dnia 29 maja 2014 co widać na obrazku poniżej! Żem się napuszyła z dumy :) Mój pierwszy Przepis Dnia! Oby spodobały się i kolejne :)
Lato w pełni! Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

10 komentarzy:

  1. Jak dla mnie -idealna! Zrobię taka na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciesze się że podpasowała :) Jeśli lubisz lekkie sałatki zlepione jogurtem, zapraszam częściej, regularnie będę starać się wrzucać coś nowego. Majonezowi generalnie mówię NIE :P

      Usuń
  2. Jesli smakuje tak samo jak wygląda to bedzie pyszne!
    zrobie napewno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że sałatka przypadła oczom do gustu :)))) Smak ma też nie najgorszy, polecam i pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Zdecydowanie wolę takie sałatki na jogurcie, nie znoszę jak niektórzy podają, że warzywa aż pływają w majonezie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, mam ten sam "sentyment" do majonezu co Ty ;) Nie pojmuje jak może ktoś pisać o "lekkiej" i "dietetycznej" sałatce, gdy pełno w niej majonezu?! Ja mówię NIE! :P Ale tak na serio - jestem po prostu zmuszona dietą i zdrowiem do rezygnacji z pewnych produktów, stąd ta awersja do majonezu ;)

      Usuń
  4. Mam brata cukrzyka I wlasnie szukam mu salatek . Super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł na sałatkę podkradam i jutro zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...