poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Ciasto jogurtowe z owocami letnimi

Szał porzeczki, jagód i malin!


Uwielbiam twórczo czyścić lodówkę :) Tym razem ostał mi się napoczęty jogurt naturalny ze zbliżającym się do końca terminem przydatności. No cóż z nim począć - no oczywiście że upiec ciasto jogurtowe!!! Z racji, iż jogurtu było ciut więcej niż w oryginalnym przepisie  (do podejrzenia choćby tu - Ciasto jogurtowe z czarną porzeczką lub tu - Ciasto jogurtowo-gruszkowe z kubeczka), proporcje ciasta lekko zmodyfikowałam i użyłam większej niż zwykle blachy do pieczenia.


Składniki na średnią, kwadratową blachę 28x28cm, przy użyciu kubeczka jogurtu wielkości 350g:
  • 1 kubeczek jogurtu naturalnego (350g) - gęsty
  • 4 jajka - średnie
  • 1 kubeczek oleju 
  • 1 kubeczek cukru - zmniejszyłam ilość cukru z 1 i 1/3 szkl., chciałam poczuć kwaskowatość owoców w cieście :) 
  • 1 mały cukier wanilinowy (16g) - lub 1 płaska łyżka domowego cukru waniliowego (wyrób własny TU)
  • 3 kubeczki mąki pszennej - u mnie tortowa
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia - czubate
  • 5-6 garści mrożonych lub świeżych owoców letnich - u mnie czerwona porzeczka, jagody i maliny

Do dużej miski wyłożyć jogurt. Wbić całe jaja. Kubeczka po jogurcie użyć do odmierzenia oleju i dolać do reszty płynnych składników. Rozbełtać łyżką.

Kubeczek po jogurcie umyć, wytrzeć, odmierzyć potrzebną ilość cukru i mąki wsypując do drugiej miski. Dodać proszek do pieczenia i cukier wanilinowy. Wymieszać łyżką.

Suche składniki połączyć z mokrymi, wymieszać do ich połączenia - nie przejmować się jeśli pozostaną grudki. Ciasto wyjdzie dość gęste, ale nadal wystarczająco lejące, aby nie mieć trudności z przełożeniem go do blaszki.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać do niej ciasto. Na wierzch wrzucić umyte i osuszone owoce świeże lub mrożone - u mnie czerwona porzeczka, jagody i maliny.

 
Piec około 45-55 min. w 180C - u mnie bez termoobiegu, na środku piekarnika. Koniecznie sprawdzać stan upieczenia "testem patyczka", bo duża ilość owoców zdecydowanie przedłuża tu standardowy czas pieczenia.  

Ciasto wychodzi wilgotne, bardzo delikatne w smaku i długo zachowuje świeżość - no w końcu jogurtowe!

 

Ogromnie się cieszę, iż SMAKER wybrał moje Ciasto jogurtowe z owocami letnimi jako Przepis dnia 27.08.2015. Dziękuję!!!




Z dziećmi i dla dzieci
 

5 komentarzy:

  1. Dietetyczne to ono napewno nie jest ;-). Ale wygloda wysmienicie I napewno smakuje jeszcze lepiej niz wygloda. Definitywnie bede piec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błagam, nie wyprowadzaj mnie z przekonania, że ciacho choć zdziebko można ochrzcić mianem dietetycznego :P No w końcu jogurt naturalny w nim jest :P Będę się tak łudzić do ostatniego kawałka :D

      Usuń
  2. Lubimy, lubimy...
    I te letnie owoce na wierzchu...
    Czego chcieć więcej?
    :)

    Bardzo się cieszę, że bierzesz udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...