piątek, 30 czerwca 2017

Czosnkowy kurczak grillowany

Mięso w aromatycznym zestawie przypraw, zabalsamowane sosem czosnkowym FOLWARK


Choć z natury zbytnio mięsożerna nie jestem, od czasu do czasu nachodzi mnie niemożebna ochota na mięsiwo. Potrafię wtedy zajadać się mięsem bez zbędnych dodatków w postaci ziemniaków, makaronu czy kopytek. Talerz z solidną porcją aromatycznie przyrządzonego mięsa wystarcza mi do szczęścia - no może pozwolę sobie do niego dołożyć krzynę zieleniny.

 
Tym razem moja kulinarna chcica nakręciła swe kubki smakowe na kurczaka. A że lato w pełni, słońce i upał za oknem, nie przemawiały do mnie ciężkie, mięsne sosy, tylko mięsiowo w bardziej lżejszej wersji. Te wymagania spełnił z nawiązką kurczak grillowany!

Kurczaka zamarynowałam dzień wcześniej w wonnym zestawie przypraw: sól, pieprz ziołowy i suszony czosnek niedźwiedzi. Aby czosnkowej dobroci było tu jeszcze więcej, mięso wysmarowałam dodatkowo kremowym w konsystencji sosem czosnkowym od FOLWARK

Następnego dnia, solidnie przesiąknięty czosnkiem kurczak, trafił wprost na patelnię grillową. Zapach podczas smażenia był obłędny! A moje kubki smakowe podczas jedzenia - satysfakcjonująco zaspokojone :)

Z racji niedużej pracochłonności dania, dodaję przepis do cotygodniowej akcji Błyskawiczny Piątek. Jej podsumowanie można znaleźć u mnie na blogu: Błyskawiczny Piątek - Podsumowanie z dnia 30.06.2017r.


https://www.facebook.com/groups/228081887572455/?fref=ts

Składniki na 2 porcje:
  • 2 podwójne piersi z kurczaka - duże
  • 1-2 łyżeczki suszonego czosnku niedźwiedziego
  • sos czosnkowy FOLWARK - do zamarynowania mięsa
  • sól, pieprz ziołowy - do smaku
  • olej rzepakowy - do smażenia


Piersi z kurczaka dokładnie umyć pod gorącą wodą. Osuszyć ręcznikiem papierowym. Przekroić na połówki i lekko rozbić tłuczkiem do mięsa.

Przyprawić z obydwu stron solą, pieprzem ziołowym i suszonym czosnkiem ziołowym. Dodatkowo zamarynować w sosie czosnkowym FOLWARK. 

Odstawić pod przykryciem do lodówki na kilka godzin do przesiąknięcia smakami - ja preferuję pozostawić je w lodówce na noc.

Na godzinę przed smażeniem, wyjąć kurczaka z lodówki, aby nabrał temperatury pokojowej - złota zasada smażenia mięsa zakazuje przyrządzać je zimne, bo wtedy włókna mięsa w szoku termicznym zbytnio się obkurczają i potrawa może wyjść twardawa.

Tuż przed smażeniem mięso polać lekko z obydwu stron olejem rzepakowym - oleju nie wylewa się wprost na patelnię, tylko obsącza w nim mięso

Smażyć na mocno nagrzanej patelni grillowej, na dość dużym ogniu, po kilka minut z obydwu stron, do zarumienienia. Potem chwilę można dosmażać na małym ogniu, aby kurczak nie okazał surowy w środku. Gotowe!

Kurczaka podawałam wraz ze szparagami z wody.


https://www.facebook.com/groups/228081887572455/?fref=ts
http://folwark.com.pl/

6 komentarzy:

  1. Już czuję ten aromat...Czosnek niedźwiedzi uwielbiam, a całe danie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne :) Podzielam Twoje zamiłowanie do czosnku niedźwiedziego :) Żałuję tylko strasznie, że nie mam dostępu do jego świeżej wersji i wyłącznie korzystam z suszonego.

      Usuń
  2. Mniam jaki pyszny:) dziękuję Asiu za wspólny piąteczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez odsyłam gorące podziękowania i uściski :) Zabawa była przednia! :D

      Usuń

Z góry dziękuje za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Google+ Followers

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...