sobota, 2 kwietnia 2016

Owsianka owocowa z nasionami chia

Poświąteczny detoks w bezglutenowym i wegańskim stylu


Objedzona i zapchana pożywieniem po Świętach, ale nadal uzależniona od słodkiego smaku, z chęcią wzięłam udział w dietetycznej wersji Wypiekania na śniadanie. Lekką propozycją do wspólnego gotowania była owsianka owocowa. Oryginalny przepis pochodził z bloga Bez okruszka, gdzie można znaleźć wiele innych, ciekawych pomysłów i przepisów.

Z racji użycia zamienników zwykłego mleka - mleko sojowe - oraz cukru - syropu z agawy - danie wyszło w 100% wegańskie. Zaś wykorzystanie płatków bezglutenowych na pewno ucieszy tych, którzy muszą wyłączyć ze swojej diety gluten.

Jako prozdrowotny dodatek dorzuciłam nasiona chia, zwane też szałwią hiszpańską. Są świetnym źródłem energii - węglowodanów i białka - oraz witamin i minerałów - żelazo, wapń, magnez - a także antyoksydantów. Bogate są również w zdrowe dla serca nasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Jak dla mnie, dużym ich plusem jest to, że nie trzeba ich rozdrabniać, mielić czy prażyć przed spożyciem, gdyż nasz organizm wchłania cenne składniki odżywcze z całych nasion. [źródło: kwartalnik "Zdrowie z wyboru"]

Ciekawy artykuł o nasionach chia można znaleźć w serwisie o tematyce medycznej Droga Do Siebie. Odsyłam zainteresowanych do konkretnego artykułu: Nasiona Chia. 


Składniki na 2 solidne porcje:
  • 1 szklanka płatków owsianych bezglutenowych
  • 2 szklanki mleka sojowego
  • 2 garście mrożonych truskawek 
  • 2 garście mrożonych borówek
  • 2 łyżki syropu z agawy - zmniejszyłam ilość z oryginalnego przepisu, bo syrop jest jak dla mnie bardzo słodki w smaku
  • 1 łyżka wody
  • 3 łyżeczki nasion chia

Do małego garnka wlać mleko sojowe, wsypać płatki i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i gotować kilka minut, często mieszając, aż owsianka zgęstnieje. Zdjąć z ognia, wmieszać suche nasiona chia i pozostawić do lekkiego ostygnięcia i napęcznienia nasion.

Mrożone truskawki i borówki umieścić w rondelku. Dodać syrop z agawy, trochę wody i gotować na średnim ogniu przez kilka minut, aż owoce puszczą sok.

Owsiankę przełożyć do śniadaniowego naczynia. Wymieszać ją z owocami - ja układałam warstwowo - i polać słodkim sokiem z gotowania owoców. Można przyozdobić orzechami lub bakaliami - ja akurat miałam ochotę na czysto owocową owsianki odmianę.


17 komentarzy:

  1. Pyszny detoks po świętach i na wiosnę, dzięki za wspólne gotowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był dobry pomysł na akcję Wypiekania tuż po Wielkanocy :) Lekko, zdrowo, ale nadal słodko :) Dzięki również Dorotko!

      Usuń
  2. Wspaniały deser Joasiu ,aż się chciałoby go zjeść:) dziękuję za wspólne gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką owsiankę też bym chętnie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem się zamienimy ;) Ja przejmę Twoją i oddam dodatkowa porcję swojej w zamian ;)

      Usuń
  4. do takiego deseru dopiero się przekonuję :) na razie czytam, zaglądam do innych i...pewnie się niedługo skusze :) bardzo apetycznie wygląda :) http://lunch-time.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie! W syropie owocowym owsianka smakuje bosko! A łasuchowi słodkości też posmakuje, bo słodyczy dodaje syrop z agawy :)

      Usuń
  5. Cudowna owsianka kochana :-) dziękuje za wspólne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same pysznosci ❤💙💚💛💜 mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda, dziękuję za wspólne śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję. Śniadaniowało się smakowicie :)

      Usuń

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...