poniedziałek, 30 maja 2016

Pasta jajeczna z botwinką

Botwinka i jaja pasują do siebie nie tylko w zupie!


Sezon na botwinkę i szparagi w pełni! Fakt ten został ostatnio wykorzystany w ramach fejsbukowej akcji Wypiekanie na śniadanie. Padł tam pomysł nietuzinkowy, niemalże eksperymentalny w swojej innowacyjności, na przygotowanie pasty jajecznej z dodtkiem jednego z sezonowych składników: botwinki lub szparagów

Przyznam szczerze, że botwinkę w połączeniu z jajem jadam zwykle tylko w zupie czy chłodniku. Byłam więc niezwykle ciekawa rezultatu takiego zestawienia w paście kanapkowej. Efekt? Raju, jakie to dobre!!! Wrąbałam sama całą miseczkę, nie dzieląc się z nikim! Pan Mąż nawet nie śmiał do mnie podejść w trakcie konsumpcji, bo warczałam na niego wrogo, chcąc odstraszyć potencjalnego uzurpatora jajeczno-botwinkowej pyszności.

Przepis zmodyfikowałam jedynie pobieżnie, wykorzystując tu zamiast majonezu - warzywny, lekko kwaskowaty, sos Remulada duńska od FOLWARK.


Składniki na 1 małą miseczkę:
  • 3 jaja ugotowane na twardo
  • 1/2 małego ząbka czosnku - zrezygnowałam, nie cierpię świeżego czosnku
  •  garść liści botwiny
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 2 łyżeczki Remulada duńska od FOLWARK - zamiast majonezu 
  • 1 łyżeczka jogurtu naturalnego - mój dodatek
  • sól i świeżo zmielony czarny pieprz - do smaku



Jaja ugotować na twardo, ostudzić pod zimną wodą, obrać ze skorupki i zetrzeć na grubych oczkach tarki.

Liście botwinki zalać w kubeczku wrzątkiem i blanszować ok 4 minuty. Następnie przelać zimną wodą, odsączyć na sitku i drobno posiekać.

W misce wymieszać jaja z botwinką, dodać sok z cytryny, oliwę oraz Remuladę duńską FOLWARK. Wszystko razem wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem.
 

Delektować się niekonwencjonalną pastą do kanapek i samemu zjeść calusieńka porcję! Smacznego :)

ŚNIADANIOWAŁAM WSPÓLNIE Z:


24 komentarze:

  1. Świetny przepis, a remulada bardzo smaczna również używam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że kolejna miłośniczka Folwarkowej dobroci :D

      Usuń
  2. Tylko nie remolada, brrr! ;)
    Z majonezem za to zjadłabym z największą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie prezentują się Twoje kanapeczki. Romulady co prawda nie znam, ale myślę, że jest ciekawa smakowo skoro jej użyłaś. Pozdrawiam i dziękuję za kolejne spotkanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Remulada trochę mi przypomina sos tatarski, tylko z bardziej kwaskowatym posmakiem. Pasowała mi do tej pasty jak ulał :)

      Usuń
  4. Cudowna i pomysłowa pasta. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis. I jeszcze folwarkowa remulada...Bardzo ją lubię :D Pychoty! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że trafiłam w Twoje smaki :)

      Usuń
  5. Jeszcze ja robiłam :-) Jestem ciekawa smaku Twojej pasty. Dziękuję za wspólne śniadanie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham te nasze wspólne akcje śniadaniowe :D

      Usuń
  6. Pyszna była co? dzięki Asiu za wspólne wirtualne śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne miałyśmy śniadanko! Dziękuję za wspólną zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny pomysł z tą botwinką

    OdpowiedzUsuń
  9. Ahhh wygląda przepysznie! A tak się składa, że remuladę duńską też posiadam, więc muszę koniecznie spróbować :-) Jedyne czego nie mam, to liście botwiny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że nie tylko ja jestem amatorką Folwarkowej Remulady :D A pasta z botwinką pyszna wychodzi - spróbuj koniecznie!

      Usuń
  10. Takiego wykorzystania botwinki jeszcze nie widziałyśmy :D Bardzo fajna ta pasta i ciekawie wymyślona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pierwszy raz jadłam botwinkę w ten sposób wykorzystaną :) Ale na pewno nie ostatni! :D

      Usuń
  11. Witam, a gdzie tę remuladę mozna kupic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzyj stronę http://folwark.com.pl/ Mają tam Remuladę i też inne pyszności :)

      Usuń
  12. nie używam takich sosów, ale pasta jajeczna była świetna! dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Google+ Followers

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...