niedziela, 3 maja 2015

Rozsmakuj się w Metropolii - Weekend za pół ceny w Sopocie - część 2


Kulinarnych wojaży po Sopocie ciąg dalszy

Aby w pełni rozsmakować się w Metropolii - takie hasło przyświecało przecież Weekendowi za pół ceny - a tym bardziej w sopockich klimatach, postanowiłam moją kulinarną eskapadę kontynuować kolejnego dnia w niedzielę [wcześniejsza relacja z soboty TU].


Pozostałam mocno monotematyczna w moim wyborze potraw -  po raz kolejny zajadałam się więc łososiem jako daniem głównym i tortem na deser. 

Porównanie tych samych rodzajów potraw z dwóch różnych dni i lokali, wypadło intrygująco. Moi zdecydowani faworyci to:
  • Łosoś - SOBOTA - Restauracja "Harnaś" - przepyszne krokiecisko i rozpływajaca się na widelcu rybka przeważyły tu szalę :)
  • Tort - NIEDZIELA - Kawiarenka turystyczna - namacalny dowód jak to otoczenie mocno wpływa na doznania kulinarne - takich widoków z okna życzę sobie zawsze przy delektowaniu się przepysznym tortem!
Poniżej zapraszam na relację z moich niedzielnych wojaży kulinarnych.


______________________~~~~~~~~~~~~~~~~~______________________


Restauracja Aquarella
Restauracja Aquarella
(Best Western Hotel Villa Aqua)
ul.Zamkowa Góra 35, Sopot 

W ramach wizerunkowego liftingu, jaki w tym roku przeszedł hotel, metamorfozie uległa również jego restauracja. Eleganckie i minimalistyczne wnętrze tonie odtąd w bieli, którą znakomicie ożywiają morskie akcenty dekoracji [źródło: TU].  

Nie wizytowałam Aquarelli przed odbytym remontem, ale muszę przyznać, iż nowoczesne i jasne wnętrze tworzyło bardzo przyjemną atmosferę posiłku. 

Hotel i restauracja usytuowane są w idealnym miejscu w Sopocie - zaledwie 250m od plaży. Świetna lokalizacja, zachęcająca do relaksującego spaceru po sytym obiedzie.

Aquarella dumna jest ze swojej kuchni europejskiej z polskimi oraz regionalnymi akcentami. Zachwyciła mnie oryginalność kosztowanych potraw i nietuzinkowe pomysły na ich zaprezentowanie, ale nadal z domieszką tradycji i szczyptą swojskiego smaku.

Nie miałam problemów ze znalezieniem wolnego miejsca - jako że zjawiłam się 5 minut przed otwarciem, byłam pierwszym klientem, który tego dnia delektował się specjalnym, promocyjnym menu z okazji Weekendu...

Oferta menu w ramach Weekendu za pół ceny bardzo oryginalna i nieprzeciętna
Trudno było się zdecydować, bo chciałam spróbować wszystkiego!
Krem z zielonego groszku z pianką truflową i chipsem bekonowym

Krem rewelacyjny! Dodatki zaskakujące! Całość przesmaczna!!! Jedna z najlepszych zup jakie miałam przyjemność kosztować - nieszablonowe podejście do tradycyjnej receptury

Pieczony łosoś na lekkiej sałatce z owoców i rukoli z sosem miodowo-sojowym
Łosoś łososiowi nierówny... Spodziewałam się ponadprzeciętnego wyniku (choćby z okazji ponadprzeciętnej ceny) - rybka jednak nie do końca spełniła moje oczekiwania...
Rybka poprawnie przyrządzona, dodatek owoców do sałatki ciekawy, ale jednak brakowało tego efektu WOW...
 

______________________~~~~~~~~~~~~~~~~~______________________

Kawiarenka Turystyczna
Plac Zdrojowy 2, Sopot

Kawiarenka znajduje się w odrestaurowanym Domu Zdrojowym, gdzie siedzibę ma również Sopocka Informacja Turystyczna. Jedyną drogą dotarcia do mieszczącej się na III pietrze Kawiarenki jest wjazd windą panoramiczną - duża atrakcja! 

Wnętrze mieści jedynie kilka stołów i dwa dodatkowe stoliki (ale cieszące się podobno nadzwyczajnym powodzeniem) na mikroskopijnym balkoniku (był akurat niedostępny z uwagi na wietrzność pogody). W środku przytulnie choć trochę ascetycznie. Widok z okien jednak z nawiązką rekompensuje niedostatki wystroju.

Gdzieś napotkałam takie podsumowanie tego lokalu:  Dobra kawa z widokiem na morze! Za oknami rozpościera się przepiękna panorama Placu Zdrojowego, molo oraz morza i Sopotu. Taki widok jest grzechu wart! - tym łatwiej jest grzeszyć delektując się wyśmienitą selekcją tutejszych ciast.

W Kawiarence mieści się też Pijalnia Wód Solankowych, która oferuje wodę ze zdroju św. Wojciecha, wypływającą samoczynnie w Sopocie z głębokości 800 m. 

Oferta w ramach Weekendu za pół ceny zawierała następujące, słodkie zestawy w cenie od 7,50 do 9 PLN:
  • Kawa americano biała lub czarna + ciasto
  • Cappucino lub latte lub con panna + ciasto
  • Herbata w dzbanuszku + ciasto
  • Cacaolatte lub mleko waniliowe + ciasto
Skusiłam się na zestaw z herbatą (jako zażarta herbaciara) - miałam do wyboru duży wachlarz herbat czarnych, zielonych i owocowych. Do tego serwowany był jednej z trzech rodzajów tortów.

Słodki zestaw dla każdego!
Zajrzałam aparatem w talerz sąsiadki i oto efekt :)

Tort mocno czekoladowy - każda warstwa lepsza od poprzedniej!
Mój preferowany zestaw herbata zielona w dzbanuszku + ciasto
Wielowarstwowy tort oblany białą czekoladą z nadzieniem z aromatyczną wiśnią
Pijalnia Wód Solankowych, która oferuje wodę ze zdroju św. Wojciecha
Rozcieńczona solanka może służyć do uzupełnienia niedoborów soli mineralnych.Wody słone pobudzają  czynność wydzielniczą żołądka i trzustki, są zalecane w zaburzeniach żołądkowo – jelitowych oraz wspomagająco u osób chorych na cukrzycę [źródło: TU]
Dom Zdrojowy - miejsce zdecydowanie warte powtórnego odwiedzenia!
Widok z okna Kawiarenki Turystycznej
 

______________________~~~~~~~~~~~~~~~~~______________________

ul.Boh.Monte Cassino 50/50A, Sopot

Firma rodzinna, która chwali się ponad 65 latami tradycji rzemieślniczej, siecią lokali na terenie Trójmiasta, ponad 100 wyrobami piekarniczymi i około 150 cukierniczymi. 

Bardzo spodobało mi się motto któremu hołdują: "Dobra receptura i surowce to jedno, a włożone serce i zapał to drugie. Dopiero po połączeniu tych elementów można otrzymać wyśmienite wyroby."

Propozycją Weekendu za pół ceny były muffinki w cenie 50% - 1,75PLN/sztuka. Muffinki podwójnie czekoladowe, bo dodatkowo z czekoladowym nadzieniem. Pulchne, wilgotne, świeże jeszcze dnia następnego - miałam przyjemny dodatek do drugiego śniadania w poniedziałek w pracy :)


______________________~~~~~~~~~~~~~~~~~______________________

I to by było na tyle smakowania Metropolii w Sopocie. Przede mną kolejny weekend kulinarnej rozpusty, tym razem w Gdańsku 18-19 kwietnia - relacja wkrotce :)


C.D.N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że wpadłeś. Proszę, zostaw po sobie ślad... Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...